Templates by BIGtheme NET

Duayen gazeteci Hidayet Gültekin yazdı. Antbirlik markalaşarak büyüyor

Antbirlik markalaşarak büyüyor

Keşif ekibi olarak geçtiğimiz yıl Antbirlik’e ziyarette gittik. Amacımız yılların Antbirliğin de neler oluyor, neler yapılıyor? gibi bizde merak uyandıran soruları yerinde izleyerek gidermekti. Antbirlik deyince akla Antalya’da pamuk gelir. Pamuk üreticisinin buluştuğu çatının ortak adı Antbirlik.
Yönetimle biraz sohbet ettik. Sorular sorduk. Bize sabırla beklememiz ve Antbirliği takip etmemiz istendi. Bizde hay hay deyip sabırla beklemeye başladık.
Antbirlik hem yapısı hemde üstlendiği misyonu ile çiftçinin gücüne güç katan şehrin ekonomisine katkı sağlayan değerli bir kuruluş. Antbirliğin güçlü olması bu şehrin çiftçilerinin güçlü olması demek.
Ve son aylarda Antbirlik kendini hissettirir bir atılıma geçti. Yönetim dümenine geçen Mustafa Yavuz ve ekibi güzel olduğu kadar heyecan verici atılımlar yapmaya başladı. Nasıl mı? Anlatayım…
Gecen hafta alış-veriş için marketteydim zeytinyağı arıyorum. Aklımızda bildik marka Tariş ve Marmarabirlik gibi ürünler geliyor. Bu yüzden gözüm raflarda bu markaları arıyor. Rafları tararken bir an gözüme Antbirlik logosu ilişti. Yanılıyor olabilir miyim diye biraz daha dikkatli baktım. O da ne 750’lik ve 500’lük şişelerle 5 litrelik teneke ambalajlarda Antbirlik Zeytinyağı…Büyük şaşkınlıkla enerji ve besin değerlerini inceledim. Müthiş ramaklar. Kaliteli zeytinyağ. Üstelik güvenilir bir markanın 66 yıllık dev bir kurumun, şehrimize mal olmuş Antbirliğin ürünü. Çok sevindim.
Birden yönetimle yaptığımız söyleyişi de, bize sabırla bekleyin sözleri aklıma geldi. Demek ki bu günler planlanıyormuş. Marka yaratmak ve gerekli zaman için sabır bekleniyormuş. Birden ve ansızın sesiz sedasız çıktılar karşıma. Çokta iyi yaptılar. Sunumu ve kalitesi ile olumlu bulduğum zeytinyağının sonucunu da bize bıraktılar.
Markalaşmak, mükemmelleşebilmektir. Daha iyi hale gelmek, iyisini sunmaktır. Aslında markayı marka yapan, yönetimidir. Yönetimin vizyonu, markalaşmanın en önemli adımıdır.
Yöneticinin vizyonu yeterli değilse, kendini ve kurumunu geliştirmek için çalışmalar yapmıyorsa, o kurumun markalaşması zordur.
Yönetim kaliten ürüne de yansır ise markalaşmak kaçınılmaz olur. Antbirlik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yavuz, iki yılda birliği toparlarken aynı zamanda da bir marka yaratmanın peşine düşmüş. Ve başarmış. Biz Antalyalılar olarak Antbirlik’e ve yönetime destek vermek düşer.
Şimdi hükumetin Antbirlik’te yaptığı zorunlu değişikliği daha çok takdir ediyorum. Antbirlik tarım dünyasında yeniden eski günler gibi söz sahibi oluyor. Bence es geçmeyin.

http://gazetebir.com.tr/yazar/hidayetgultekin1@gmail.com

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*